17 Aralık 2014 Çarşamba

Paris sokaklarında karlı bir akşamüstü..



Sakin bir çarşambanın durgunluğu... Öğleyi ikindiye bağlıyan saniyeler
 ... İşim bitti sokaklarda yürüyorum... Yavaş adımlarla , amaçsız, acelesiz, huzurlu ve rahat.. ... Hava soğuk, yüreğimse  sıcak ...üzerimde yakaları tüğlü, yumuşak, kalın krem bir manto. Uzun ve düz ipeksi kumral saçlarım, bordo beremin kenarlarından , savrulurken yeni gökten zuhur eden,  kalın kar taneleri lapa lapa üzerime beyaz noktacık desenlerle süslercesine konmakta...Ellerimi soğuktan, korurmak için ceplerim en diplerine  sokuyorum. Dışarıda hafif esen rüzgarın serinliğini yanaklarımda hissetmekteyim. Mutluluğun verdiği güvenle içime derin bir nefes  çekmenin keyfini yaşıyorum.Vakit karardıkca , sokakta, vitrinlerin camı, bir bir ışıldarken huzur içerisinde yürümenin tadını çıkarıyorum..Bir kafemin önünden geçerken, aromalı kahve kokuları nefsimi okşar gibi hissetmekteyim sanki. Dayanamayıp içeri doğru, yavaş adımlarla süzülüyorum. Yeni fırından çıkmış kruasan kokusu,  çeşit çeşit rengarenk meyvelerle süslenmiş pastaların görüntüsü, içerinin havasını dayanılmaz sıcak ve samimi kılıyor... Bir fincan lakte kahve alıyorum yanina çikolatalı bir makaron...Ortamı güvenilir bakışlarımla gözlemledikten sonra, Köşedeki toprak rengi, kadife koltuklu masaya, geçmekte gecikmiyorum. Çantamdaki romanıımı çıkarıp, sayfalarını çevirdikce, hikayenin derinlerine  dalıııp  gidiyorum...

Ne dersiniz , bu kahveyi içerken  bana eşlik etmek istemezmissiniz ?? ...

Kızımı, arabamda beklerken yazmış olduğum bir kurgu esintisi, belkide  hayallerimden bir fragman.. Yoksa  görünürde, ne kar taneleri var, nede o sakin anları yaşıcak bir fırsat  dostlar !
Gerçeklerden uzaak bir tuzak ...  bir anlık estiii geçti, ruhumun dumanlarından işte... ;) :)
Sıcacık sevgi örtülerine bürünmeniz dileklerimle...

16 yorum:

  1. İyi dilekleriniz için çoook teşekkür ederiiizzz...
    sevgilerr:)

    YanıtlaSil
  2. ayyyyyy amaaa nefis bi yazı ki buuuu amaaaa :) ressam ki resim de resim yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ayyy nerdeydin Kardeşim Deep sen ? Yaa nerdeyse ben yazı kabiliyetimi sıfıra indirmiştim yahu!!iki gündür bir yorum dahi almayınca kendi kendimden şüpelenmeye başlamıştım yaa!!! Söylediklerinde samimi isen ama gerçekten samimi isen diyorum bak beni ne kadar sevindirdin bu yorumunla bilemezsin kardeşim bak ben samimi söylüyorum şaka maka filan deyil :)
      A bu arada ressam bey Edouard Cortes, isabet oldu aslın görsel in altına koymalıydım ismini ...
      Teşekürler kardeşim :)

      Sil
    2. allam tibisiii samimiyim. bu yazın çok iyiydi. deneme tarzı ve duyarlı ve nostaljik. edebiyat bu yazı işteee :)

      Sil
  3. Ooo prenses hazretleri teşrif etmişler!!! Aman efendim şöyle buyurun! Ne alırsınız ? Orta şeker bir kahveye ne dersiniz bu saatte ihi gelir... Yalnız yanında su ikramımızda var unutmayasınız ... ;)
    Ne anlama gelir acaba dediğini duyar gibi oldum prenses!!
    ( Birilerine göre; Osmanlı zamanında eve misafir geldiğinde kahveyle birlikte su getirilirmiş, gelen misafir toksa kahveyi alırmış, açsa da suyu, bundan mesajı hemen alan ev sahibi de sofrayı kurarmış. Çok nazik bir manası varmış yani kahvenin yanındaki suyun : )
    Yani prenses seni açlığını ve tokluğunu anlamak için ...bir başka manası daha var ama obşraz daha teylikeli boyutta bence onu aklından bile geçirme ( yinede merak edicek olursan sor döylerim sana özellikle ama ... Çünkü bunu bütün prenseslerin bilmesi gerek bence ;) ) :))

    YanıtlaSil
  4. Cok hos bir yazı. İcim isindi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgelmişsiniz gülşah !
      Ne mutlu sevindim bak şimdi :)

      Sil
  5. günaydın çok güzel bır yazı tebrık ederım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok teşekür ederim Belgüzaranne :))

      Sil
  6. Kahvenize eşlik edebilir miyim efenim :)) Sıcacık bir yazı olmuş tebrikler ve mutlu bir hafta sonu diliyorum bir demet günaydınla birlikte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy ne mutlu !!! Nerelerdeydiniz kaç gündür şiirler kraliçesi yahu özledik sizi :)) iltifat için çoook teşekürler tabiki beraber içeriz ;) :))

      Sil
  7. hah haaaa mais oui que tue es tres jolieeeee :)

    YanıtlaSil
  8. Ohhh comme c' est mignon !!! Mais c 'est faut : tu ne m ' as jamais vu voyons !! Tu ne peu pas savoır :)) mais si mais si : je suis si belle !! :))) ;)

    YanıtlaSil
  9. belle image, beau rêve. Je suis événements dans le bras. marcher ensemble. Vivons ensemble à Paris. Quarante ans je sirote un café ensemble.

    Karlı havayı, Paris'i ve bu güzel hayali sevdim çok sevdim çoooook.

    YanıtlaSil
  10. :)) waaaw!!! D'où vient ce français très chère Vuslat Abla ??? Merci ;) :))

    YanıtlaSil